zijn uw gegevens nog juist?

Zijn uw gegevens nog juist?

Donatus werkt aan een digitaal klantportaal waarin u uw verzekeringen kunt inzien, wijzigen en schades kunt melden. Om dit klantportaal in 2021 veilig beschikbaar te stellen, vragen we u om uw gegevens te controleren en indien nodig aan te passen.

Waarom is het belangrijk ?

Voor u als verzekeringnemer en lid van Donatus is het belangrijk dat alle gegevens die bij uw verzekeringsovereenkomst horen juist zijn. Hierdoor kunnen we u sneller van dienst zijn als u ons nodig hebt en kunnen we als verzekeraar voldoen aan de wettelijke eisen gericht op het voorkomen van fraude en misbruik. Onder de wettelijke eisen valt ook de verplichting dat we als verzekeraar inzicht hebben in wie tekenbevoegd is/zijn en bij zakelijke leden wie de uiteindelijk belanghebbenden zijn

Hoe kunt u uw gegevens controleren en aanpassen?

In de maanden oktober en november ontvangen alle leden van Donatus met een lopende brandpolis hiervoor de benodigde informatie en inloggegevens. U ontvangt eerst een brief met uw gebruikersnaam en na drie dagen de tweede met een activatiecode en een link naar de website met het registratiescherm. In het registratiescherm vult u uw gebruikersnaam en activatiecode in, aangevuld met uw e-mailadres. Op dit e-mailadres ontvangt u vervolgens een link naar het voorportaal. Op deze manier weten we zeker dat een lid van Donatus inlogt. Hier maakt u een account aan op basis van uw e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord. Daarna kunt u uw gegevens inzien en waar nodig actualiseren en aanvullen.
Stappenplan

VEEL GESTELDE VRAGEN EN ANTWOORDEN

Staat uw vraag er hieronder niet tussen, wilt u graag een nadere toelichting of lukt het inloggen niet? Neem dan contact met ons op. Er staat een speciaal team klaar om u te helpen. Bel naar: 073-5235500 of stuur een e-mail naar: voorportaal@donatus.nl. Wilt u dan alstublieft uw relatienummer vermelden?

VEEL GESTELDE VRAGEN EN ANTWOORDEN

Staat uw vraag er hieronder niet tussen, wilt u graag een nadere toelichting of lukt het inloggen niet? Neem dan contact met ons op. Er staat een speciaal team klaar om u te helpen. Bel naar: 073-5235500 of stuur een e-mail naar: voorportaal@donatus.nl. Wilt u dan alstublieft uw relatienummer vermelden?

inloggen, veelgestelde vragen

Voorportaal en klantportaal, wat is het verschil?

Waarom heb ik een uitnodiging voor het voorportaal ontvangen

Ik heb geen activatiecode ontvangen/ben hem kwijt

Ik heb geen e-mailbericht met link ontvangen

Ik wil niet digitaal communiceren, maar toch activatiecode?

Waarom heb ik meerdere brieven ontvangen?

UBO, veelgestelde vragen

Wat is een UBO?

Waarom vraagt Donatus de UBO-gegevens op?

Wie zijn de UBO’s van een organisatie?

Wie zijn de UBO’s van een kerkgenootschap?

Is een UBO-verklaring van een andere maatschappij bruikbaar?

Heeft deze actie iets te maken met het UBO-register van KvK?

Waarom werkt Donatus niet met e-herkenning?

Ik zie vragen die geen betrekking hebben op mijn situatie.

Tekenbevoegdheid, veelgestelde vragen

Waarom vraagt Donatus naar de tekenbevoegdheid?

Wie is er tekenbevoegd bij particuliere relaties?

Wie is er tekenbevoegd bij zakelijke relaties?