zijn uw gegevens nog juist?

Link naar voorportaal om account aan te maken

De link naar de registratiepagina van het voorportaal vindt u hier. Hier kunt u een account aanmaken.

Link naar Voorportaal om in te loggen

Heeft u al een account aangemaakt? Klik dan hier om in te loggen.

Waarom heb ik nog geen inloggegevens ontvangen?

Donatus verstrekt gefaseerd de inloggegevens aan haar leden. In 2020 heeft ongeveer 30% van de leden de inloggevens ontvangen en in januari en februari 2021 ontvangen de overige leden de brieven met de instructies om in te loggen.

Met welke gegevens kan ik inloggen?

Voor het inloggen hebt u een gebruikersnaam en een activatiecode nodig. Voor de veiligheid ontvangt u twee brieven: brief 1 met uw gebruikersnaam, uw gebruikersnaam is uw relatienummer, bestaande uit alleen de laatste 6 cijfers. Na een paar dagen ontvangt u brief 2 met een activatiecode. U hebt dus beide brieven nodig om in te loggen.

Zijn uw gegevens nog juist?

Donatus werkt aan een digitaal ledenportaal waarin u uw verzekeringen kunt inzien, wijzigen en schades kunt melden. Om dit ledenportaal in 2021 veilig beschikbaar te stellen, vragen we u om uw gegevens te controleren en indien nodig aan te passen.

Waarom is het belangrijk ?

Voor u als verzekeringnemer en lid van Donatus is het belangrijk dat alle gegevens die bij uw verzekeringsovereenkomst horen juist zijn. Hierdoor kunnen we u sneller van dienst zijn als u ons nodig hebt en kunnen we als verzekeraar voldoen aan de wettelijke eisen gericht op het voorkomen van fraude en misbruik. Onder de wettelijke eisen valt ook de verplichting dat we als verzekeraar inzicht hebben in wie tekenbevoegd is/zijn en bij zakelijke leden wie de uiteindelijk belanghebbenden zijn

Hoe kunt u uw gegevens controleren en aanpassen?

In december 2020 ontvangt de eerste groep leden van Donatus met een lopende brandpolis hiervoor de benodigde informatie en inloggegevens. U ontvangt eerst een brief met uw gebruikersnaam en na drie dagen de tweede met een activatiecode en een link naar de website met het registratiescherm. In het registratiescherm vult u uw gebruikersnaam en activatiecode in, aangevuld met uw e-mailadres. Op dit e-mailadres ontvangt u vervolgens een link naar het voorportaal. Op deze manier weten we zeker dat een lid van Donatus inlogt. Hier maakt u een account aan op basis van uw e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord. Daarna kunt u uw gegevens inzien en waar nodig actualiseren en aanvullen.
veilig uw gegevens controleren en actualiseren
Waarom is het belangrijk?

veelgestelde vragen en ANTWOORDEN

Hieronder leest u de antwoorden op de veelgestelde vragen.

inloggen

Waarom heb ik nog geen inloggegevens ontvangen?

Met welke gegevens kan ik inloggen?

Ik krijg een error bij het invoeren van mijn mailadres

Voorportaal en ledenportaal, wat is het verschil?

Waarom heb ik een uitnodiging voor het voorportaal ontvangen

Ik heb geen activatiecode ontvangen/ben hem kwijt

Mijn activatielink werkt niet

Ik heb geen e-mailbericht met link ontvangen

Ik wil niet digitaal communiceren, maar toch activatiecode?

Waarom heb ik meerdere brieven ontvangen?

UBO

Wat is een UBO?

Waarom vraagt Donatus de UBO-gegevens op?

Wie zijn de UBO’s van een organisatie?

Wie zijn de UBO’s van een kerkgenootschap?

Is een UBO-verklaring van een andere maatschappij bruikbaar?

Heeft deze actie iets te maken met het UBO-register van KvK?

Waarom werkt Donatus niet met e-herkenning?

Ik zie vragen die geen betrekking hebben op mijn situatie.

tekenbevoegdheid

Waarom vraagt Donatus naar de tekenbevoegdheid?

Wie is er tekenbevoegd bij particuliere relaties?

Wie is er tekenbevoegd bij zakelijke relaties?

contact

Staat uw vraag er hierboven niet tussen, wilt u graag een nadere toelichting of lukt het inloggen niet? Neem dan contact met ons op. Er staat een speciaal team klaar om u te helpen. Bel naar: 073-5235500 of stuur een e-mail naar: voorportaal@donatus.nl. Wilt u dan alstublieft uw relatienummer vermelden?

contact

Staat uw vraag er hierboven niet tussen, wilt u graag een nadere toelichting of lukt het inloggen niet? Neem dan contact met ons op. Er staat een speciaal team klaar om u te helpen. Bel naar: 073-5235500 of stuur een e-mail naar: voorportaal@donatus.nl. Wilt u dan alstublieft uw relatienummer vermelden?