Het kan gebeuren dat wij niet tot elkaar komen. In dat geval heeft u natuurlijk de vrijheid om te proberen op een andere wijze tot een oplossing te komen. Er is echter wel een verschil in mogelijkheden voor zakelijke relaties (rechtspersonen, waaronder kerkelijke- en zorginstellingen, stichtingen, etc.) en particulieren.
Zakelijke relatiesEr is geen instantie waar u kosteloos in beroep kunt gaan. Indien uw klacht (geheel of gedeeltelijk) niet naar tevredenheid is opgelost, kunt u ervoor kiezen de kwestie aan de rechter voor te leggen. Het staat vooraf niet vast voor wiens rekening de kosten komen.
Particuliere relatiesAls wij uw klacht niet naar tevredenheid hebben kunnen oplossen, kunt u zich wenden tot de Ombudsman van de Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening. Als voorwaarde voor de behandeling door het Klachteninstituut geldt dat u eerst uw klacht bij ons moet hebben ingediend en dat deze niet naar uw tevredenheid is afgehandeld. Nadere informatie over de procedure kunt u vinden op de website van het Klachteninstituut:
www.kifid.nl