Betalings-problemen

Het kan gebeuren dat u (tijdelijk) problemen heeft om uw premie te betalen. Als er niet genoeg saldo op uw rekening staat dan lukt het ons niet om uw premie te incasseren. U kunt ook een keer vergeten uw premie over te maken. In beide gevallen hebt u een betalingsachterstand. Wij sturen u dan een betalingsherinnering.
Reageert u niet op onze betalingsherinneringen? Dan loopt u een betalingsachterstand op en komen daar eventueel aanmaningskosten bij. Uiteindelijk neemt ons incassobureau Cannock Incasso het van ons over.

Wat te doen bij een betalingsachterstand?

  • Wilt u uw openstaande premie direct betalen? Dan kunt u dat doen via rekeningnummer: NL16ABNA0235000620 t.n.v. Donatus Verzekeringen. Vermeld daarbij altijd uw polisnummer.

  • Kunt u niet meteen betalen? En heeft u nog geen brief ontvangen van ons incassobureau, Cannock Incasso? Neem dan even contact met ons op. Dat kan op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur op tel. 073 522 1700.

  • Heeft u al een brief van Cannock Incasso gekregen? Dan loopt het contact over uw betalingsachterstand via hen. U kunt hen bereiken van 8.30 tot 17.30 uur op tel. 088 51168100. Zij helpen u dan verder.

Betalingsregeling?

Lukt het u niet om uw premieachterstand in één keer te betalen? Dan kunt u misschien een betalingsregeling met ons treffen. Samen met u stellen wij een betalingsregeling vast. Wij moeten de premie dan wel kunnen incasseren van uw rekening. Als dat niet lukt, vervalt de regeling.

Betalingsregeling?

Lukt het u niet om uw premieachterstand in één keer te betalen? Dan kunt u misschien een betalingsregeling met ons treffen. Samen met u stellen wij een betalingsregeling vast. Wij moeten de premie dan wel kunnen incasseren van uw rekening. Als dat niet lukt, vervalt de regeling.

Dekking van uw verzekering

Als u de premie niet betaalt, stopt de dekking van uw verzekering. In de brief staat welke datum voor u van toepassing is. De dekking vervalt dan vanaf het genoemde moment. U kunt dus geen claims indienen vanaf het moment dat de premie bij ons binnen had moeten zijn.

Alsnog betaald, en nu?

U bent weer verzekerd vanaf de dag nadat wij uw achterstallige premie hebben ontvangen.

Automatische incasso?

Wilt u voortaan via automatische incasso betalen? Daarmee verkleint u het risico dat u een premiebetaling mist. Een automatische incasso kunt u regelen door contact met ons op te nemen. Dat kan op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur op tel. 073 522 1700.