zijn uw gegevens nog juist?

Zijn uw gegevens nog juist?

Voor u als verzekeringnemer en lid van Donatus is het belangrijk dat alle gegevens die bij uw verzekeringsovereenkomst horen juist zijn. Hierdoor kunnen we u sneller van dienst zijn als u ons nodig hebt en zijn we in staat controlevragen te stellen ter voorkoming dat onbevoegden toegang krijgen tot uw informatie. Tevens dienen we als verzekeraar te voldoen aan de wettelijke eisen gericht op het voorkomen van fraude en misbruik.

Volledig en tijdig invullen is belangrijk

Het is van belang dat wij het ingevulde en ondertekende formulier tijdig ontvangen. Donatus is als verzekeraar verplicht ervoor te zorgen dat klantgegevens juist zijn. Onder de wettelijke eisen valt tevens de verplichting dat we als verzekeraar inzicht hebben in wie tekenbevoegd is/zijn. Bij zakelijke leden dienen we ook te weten wie de uiteindelijk belanghebbende(n) is/zijn.

Let op: wilt u enkel een wijziging doorgeven? Gebruikt u dan niet het digitale formulier, maar de te downloaden printversie. Vul hier enkel de te wijzigen gegevens in en vergeet uw relatienummer niet.

Invulformulier digitaal

Hieronder vindt u een link naar het Inventarisatieformulier, klik op de link die voor u van toepassing is. Vul het formulier in en onderteken deze digitaal. Uw ingevulde en ondertekende formulier wordt verzonden naar onze e-mailbox.

Inventarisatieformulier Particulier
Inventarisatieformulier Zakelijk

Invulformulier print
Indien u het formulier liever met pen invult kunt u het formulier hieronder downloaden. Dit formulier kunt u ingevuld en ondertekend naar ons mailen of per post toezenden. Vergeet niet uw relatienummer te vermelden!

veelgestelde vragen en ANTWOORDEN

Hieronder leest u de antwoorden op de veelgestelde vragen.

tekenbevoegdheid

Waarom vraagt Donatus naar de tekenbevoegdheid?

Wie is er tekenbevoegd bij particuliere relaties?

Wie is er tekenbevoegd bij zakelijke relaties?

Overig

Wat is een UBO?

Waarom vraagt Donatus de UBO-gegevens op?

Wie zijn de UBO’s van een organisatie?

Wie zijn de UBO’s van een kerkgenootschap?

Is een UBO-verklaring van een andere maatschappij bruikbaar?

Heeft deze actie iets te maken met het UBO-register van KvK?

Waarom werkt Donatus niet met e-herkenning?

Ik zie vragen die geen betrekking hebben op mijn situatie.

contact

Staat uw vraag er hierboven niet tussen, wilt u graag een nadere toelichting? Neem dan contact met ons op. Er staat een speciaal team klaar om u te helpen. Bel naar: 073 522 17 00 of stuur een e-mail naar: info@donatus.nl. Wilt u dan alstublieft uw relatienummer vermelden?

contact

Staat uw vraag er hierboven niet tussen, wilt u graag een nadere toelichting? Neem dan contact met ons op. Er staat een speciaal team klaar om u te helpen. Bel naar: 073 522 17 00 of stuur een e-mail naar: info@donatus.nl. Wilt u dan alstublieft uw relatienummer vermelden?