Houd uw gegevens actueel

Lever uw relatiegegevens digitaal aan

Hieronder vindt u een link naar een keuzemenu met Inventarisatieformulieren en een Wijzigingsformulier voor het doorgeven van enkele wijzigingen. Als u erop klikt, opent het menu in een nieuw tabblad in uw webbrowser. Daar kunt u ervoor kiezen om:

  • Het volledige Inventarisatieformulier in te vullen. Deze optie kiest u als u veel wijzigingen moet doorgeven of als u een nieuwe relatie bent van Donatus.

  • Of het Wijzigingsformulier in te vullen. Deze optie kiest u als u een enkele wijziging moet doorgeven aan Donatus.

Na uw akkoord en verzending, krijgt u per e-mail een document met daarop de door u ingevulde gegevens. Dat is handig voor uw eigen administratie. Ook wordt uw ingevulde en ondertekende formulier automatisch verzonden naar onze e-mailbox. Vervolgens controleren en verwerken wij uw gegevens.

HOUD UW RELATIEGEGEVENS ACTUEEL EN VOLLEDIG

Voor u als verzekeringnemer en lid van Donatus is het belangrijk dat alle gegevens die bij uw verzekeringsovereenkomst horen juist zijn. Hierdoor kunnen we u sneller van dienst zijn als u ons nodig hebt en zijn we in staat controlevragen te stellen ter voorkoming dat onbevoegden toegang krijgen tot uw informatie.
Daarnaast heeft Donatus de wettelijke verplichting om te weten met wie er zaken wordt gedaan. Onder de noemer ‘Ken uw klant’, dienen wij te weten met wie er binnen uw organisatie informatie gedeeld mag worden over de verzekeringen en wie er tekenbevoegd is, zodat er een rechtsgeldige verzekeringsovereenkomst tot stand komt die in stand blijft. Verder heeft Donatus de wettelijke plicht om de Donatushaar -leden te identificeren en te screenen. Dat geldt voor de particuliere leden en voor de uiteindelijke belanghebbende(n) van organisaties (UBOs en tekenbevoegden) bij de zakelijke leden.

Deze informatie verkrijgen we van onze leden via de Inventarisatieformulieren. We willen u vragen uw gegevens compleet en tijdig aan ons door te geven, zodat uw relatiegegevens actueel blijven.

Toch liever op papier invullen?

Indien u een formulier liever op papier invult, kunt u het formulier hieronder downloaden en afdrukken. Het formulier kunt u volledig ingevuld én ondertekend per post naar ons toezenden. Vergeet niet uw relatienummer te vermelden!

Wilt u alleen een enkele wijziging doorgeven? Dan verzoeken wij u vriendelijk hierboven via het keuzemenu naar het digitale Wijzigingsformulier te gaan.

veelgestelde vragen en ANTWOORDEN

Hieronder leest u de antwoorden op de veelgestelde vragen.

tekenbevoegdheid

Waarom vraagt Donatus naar de tekenbevoegdheid?

Wie is er tekenbevoegd bij particuliere relaties?

Overig

Wat is een UBO?

Waarom vraagt Donatus de UBO-gegevens op?

Wie zijn de UBO’s van een kerkgenootschap?

Is een UBO-verklaring van een andere maatschappij bruikbaar?

contact

Staat uw vraag er hierboven niet tussen en wilt u graag een nadere toelichting? Neem dan contact op met ons. Bel naar: 073 522 17 00 of stuur een e-mail naar: info@donatus.nl. Wilt u daarbij uw relatienummer vermelden? Wij danken u bij voorbaat voor uw betrokkenheid en inspanning om ons te voorzien van volledige en actuele gegevens.

contact

Staat uw vraag er hierboven niet tussen en wilt u graag een nadere toelichting? Neem dan contact op met ons. Bel naar: 073 522 17 00 of stuur een e-mail naar: info@donatus.nl. Wilt u daarbij uw relatienummer vermelden? Wij danken u bij voorbaat voor uw betrokkenheid en inspanning om ons te voorzien van volledige en actuele gegevens.