Het is een levendige tijd voor iedereen bij Donatus. Dat de wereld razendsnel verandert zal niemand ontgaan. Digitale transformatie legt de lat voor een zakelijke dienstverlener hoger dan ooit. Zowel privé als zakelijk raken onze leden gewend aan ultiem gebruikersgemak en excellente service. Onze worteling in de kerkelijke wereld brengt nog een andere verandering met zich mee. Ontkerkelijking en godsverlating maakt dat veel kerken het financieel moeilijk hebben. Dat doet ons pijn, want Donatus voelt zich verwant met de kerken in Nederland. Dat we er zijn hebben we aan hen te danken.
Verzekeraar van kerken en monumenten
Verandering dwingt tot aanpassing. Daarom verzekert Donatus sinds tien jaar naast kerken ook monumenten. Van molens tot grachtenpanden en van landgoederen tot forten. Onze dienstverlening bleek ook uitstekend bij hen te passen. In een wereld van generieke grote verzekeraars is de aanpak van een niche-speler als Donatus duidelijk een verademing. Na tien jaar is de vraag relevant of en hoe wij onze doelgroepen zo goed mogelijk bedienen. De behoefte van een particuliere monumenteigenaar is niet persé dezelfde als die van een vrijwillige bestuurder van een kerkgebouw.
Expeditie Donatus
We onderzoeken onder de codenaam Expeditie Donatus het hart van onze dienstverlening en hoe we die kunnen verbeteren. Een interne reis naar een vitale cultuur, informatietechnologie die het werk makkelijker maakt en natuurlijk de allerbeste producten en diensten voor onze leden. Onderdeel daarvan is het verbeteren van de ervaring die (potentiële) leden hebben als ze in contact zijn met Donatus. Aan de telefoon, in een magazine, brochures en advertenties, maar ook online op de website en social media. Want net als bij een monumentaal gebouw is onderhoud essentieel voor de toekomst van een merk.