klaar voor de toekomst

Wij vernieuwen onze verzekeringen

Om alle leden -dus ook u- de komende jaren nog beter van dienst te zijn, vernieuwen wij onze verzekeringen. Vanaf 1 januari 2022 zetten wij alle polissen om naar onze vernieuwde verzekeringsproducten. U heeft onlangs hierover van ons een brief ontvangen.

Veel gestelde vraag over premierestitutie

Op de gewijzigde polis of het verlengingsvoorstel dat u heeft ontvangen staat de te verrekenen premierestitutie nog niet vermeld. U krijgt deze nog steeds, hier verandert niets aan. Echter ziet u dit pas op de factuur die gaat over de premiebetaling van 2022. Deze factuur ontvangt u aan het einde van 2021.

wat verandert er?

Vanaf 1 januari 2022 hebben onze verzekeringen vernieuwde dekkingen en voorwaarden die aansluiten bij de wensen van onze leden, waarbij we goed hebben gekeken naar wat nu en in de toekomst belangrijke dekkingen en voorwaarden zijn.
  • De nieuwe polis heeft een eenvoudige polisopbouw en heldere voorwaarden.
  • De algemene voorwaarden zijn voor iedereen hetzelfde.
  • We bieden duidelijke informatie over de totstandkoming van de premie.
  • De vernieuwde verzekeringen zijn modulair, transparant en verbeterd, aangescherpt, verduidelijkt en vereenvoudigd.
  • Vanaf 2022 krijgt voortaan elk risicoadres een eigen polis.
  • Onze vernieuwde verzekeringen hebben nieuwe namen.

Uw polis wijzigt per 1 januari 2022

Op basis van de vernieuwde polisopbouw, dekkingen en polisvoorwaarden zetten wij alle huidige polissen om per 1 januari 2022. Heeft u meerdere polissen die wijzigen, dan zetten wij ook die polissen om. Het is ons streven om bij de omzetting zo dicht mogelijk aan te sluiten bij uw huidige polis(sen) en premie.

Heeft u een polis die contractueel nog doorloopt na 1 januari 2022? Dan ontvangt u een gewijzigde polis
Leden bij wie het huidige contract van de polis nog doorloopt na 1 januari 2022 hebben onlangs een
gewijzigde polis ontvangen. Tot 1 december kunnen leden die een aanpassing wensen een wijzigingsverzoek indienen. Bij geen reactie wordt de gewijzigde polis per 1 januari 2022 definitief.

Heeft u een polis die afloopt per 1 januari 2022? Dan ontvangt u een verlengingsvoorstel
Voor een polis waarbij het huidige contract afloopt per 1 januari 2022 heeft u onlangs een verlengingsvoorstel ontvangen. Gaat u voor 1 december akkoord hiermee dan zetten we het voorstel per 1 januari 2022 om in een definitieve polis. Reageert u niet of te laat? Wij willen u uiteraard niet onverzekerd laten. Daarom verlengen wij sowieso uw polis vanaf 1 januari 2022 met een looptijd van 12 maanden. Dus ook als u niets heeft laten weten. In dat geval vervallen eventuele contractduurkortingen. U kunt daarna wel dagelijks opzeggen, met een opzegtermijn van een maand.

productinformatie en verzekeringskaarten

Welke verzekering past bij u? Wij bieden passende verzekeringen aan:
  • Zakelijke eigenaren van gebouwen met een religieuze functie.
  • Zakelijke eigenaren van monumenten en voormalige kerkgebouwen.
  • Particuliere eigenaren van monumenten en voormalige kerkgebouwen.
  • Iedereen die werkzaam is in de religieuze of monumentensector.

Bekijk hieronder de uitgebreide productinformatie en verzekeringskaarten die voor u van toepassing zijn.

Zakelijk Religieus

Bekijk de verzekeringskaarten en de productinformatie over de Gebouwen- en Inventarisverzekering voor zakelijke eigenaren van kerken en andere geloofsgebouwen. Klik op onderstaande button.

Zakelijk Monumentaal

Bekijk de verzekeringskaarten en de productinformatie over de Gebouwen- en Inventarisverzekering voor zakelijke eigenaren van monumenten en voormalige kerken. Klik op onderstaande button.

Particulier Monumentaal

Bekijk de verzekeringskaarten en de productinformatie over de Gebouwen- en Inboedelverzekering voor particuliere eigenaren van monumenten en voormalige kerken. Klik op onderstaande button.

Particulier Algemeen

Bekijk de verzekeringskaarten en de productinformatie over de Woonhuis- en Inboedelverzekering voor particulieren werkzaam in de religieuze- of monumentensector. Klik op onderstaande button.

Polisvoorwaarden

De Algemene Voorwaarden, Bijzondere Voorwaarden en Dekkingsvoorwaarden bekijkt u hier:

wat blijft hetzelfde

Onderlinge verzekeraar zonder winstoogmerk

Premierestitutie en instapkorting

Korting contractduur, vrijwillig eigen risico, trouwe leden

Verzekerde som

Vorkconstructie

Indexering

Clausules vooralsnog onveranderd

Niet alle verzekeringen veranderen

Bekijk de Film van twee minuten met uitleg over de vernieuwing

Veel gestelde vragen en antwoorden

Hieronder leest u de antwoorden op de veelgestelde vragen per onderwerp.

premie, premiewijzigingen en kortingen

Hoe komt de premie tot stand, hoe is deze opgebouwd?

Ik zie dat ik 0% korting krijg, hoe zit dat?

Kan de premie nog wijzigen?

Verandert er iets aan de premierestitutie of instapkorting?

Zijn er bijkomende kosten zoals poliskosten?

Wat als ik er niet op vooruit ga qua premie of dekking?

Ik ben lid van het NRF, wat is de instapkorting?

Ik wil minder gaan betalen. Hoe kan ik korting krijgen?

Ik wil mijn polis graag aanpassen, kan dat?

(Her)taxatie en garantie tegen onderverzekering

Betekenen nieuwe voorwaarden ook strengere preventie-eisen?

Zijn er gevolgen voor mijn andere verzekeringen via Donatus?

nieuwe producten en dekkingswijzigingen

Waar kan ik de dekkingsverschillen bekijken?

Ik had de monumenten Comfort-verzekering, hoe heet deze nu?

Ik had de monumenten Royaal-verzekering, hoe heet deze nu?

Ik had de monumenten Subliem-verzekering, hoe heet deze nu?

Kan ik in de dekkingscombinatie storm omruilen voor glas?

Kan ik me alleen verzekeren voor brandschade en diefstal?

Communicatie en wijzigingen doorgeven

Wat zijn de wijzigingen voor mijn situatie?

Voor welke datum moet ik reageren of een besluit nemen?

Kan ik persoonlijk advies krijgen over mijn te maken keuzes?

Kan ik een verzamelpolis krijgen ipv tien losse polissen?

Wanneer heb ik volledig digitaal inzicht in mijn polissen?

Behoud ik mijn eigen aanspreekpunt, taxateur, adviseur?

Ik ben het niet eens met het voorstel en wil klacht indienen

Ik ontvang de stukken graag per e-mail

Waarom heb ik zoveel polissen per post ontvangen?

Waarom weet ik hier nog niets van?

Waarom deze wijzigingen? Het was toch goed zoals het was?

Wij staan u graag te woord

Staat uw vraag er hierboven niet tussen? Heeft u een vraag over uw gewijzigde polis of verlengingsvoorstel? Er zit een speciaal team voor u klaar om uw vragen te beantwoorden. U bereikt hen via het telefoonnummer: 073- 7514200 en zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur.

Liever contact via de mail? Stuur een e-mail naar: goedverzekerd@donatus.nl. Of vul ons contactformulier in via onderstaande button en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Wij staan u graag te woord

Staat uw vraag er hierboven niet tussen? Heeft u een vraag over uw gewijzigde polis of verlengingsvoorstel? Er zit een speciaal team voor u klaar om uw vragen te beantwoorden. U bereikt hen via het telefoonnummer: 073- 7514200 en zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur.

Liever contact via de mail? Stuur een e-mail naar: goedverzekerd@donatus.nl. Of vul ons contactformulier in via onderstaande button en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Ons laatste nieuws

Kerken

Naar home

Ga naar homepage

Offerte aanvragen

Verzekeringen

Ga naar verzekeringen

downloaden

Polis-voorwaarden

Bekijk onze polisvoorwaarden

Wijziging doorgeven

Wijziging doorgeven

Geef uw wijziging door